, Blog

Dopad reklamy na hazardní hry během sportovních událostí na mladé lidi

Článek Recall and awareness of gambling advertising and sponsorship in sport in the UK: a study of young people and adults zveřejněný v časopise Harm Reduction Jounal v dubnu 2019 je věnován jednomu z veřejnozdravotních problémů součanosti - dopadu reklamy na hazardní hry zobrazované během sportovních utkání, na mladé lidi.

Autoři: Natalie Djohari, Gavin Weston, Rebecca Cassidy, Martyn Wemyss and Samantha Thomas Harm Reduction Journal 2019; 16:24

https://doi.org/10.1186/s12954-019-0291-9

Článek Recall and awareness of gambling advertising and sponsorship in sport in the UK: a study of young people and adults publikuje výsledky studie studie, která se této problematice věnovala. Autoři studie udělali rozhovory se 71 dospělými a 99 dětmi (8-16 let) ze 71 rodin z jižního Londýna. 46 % dětí a 71 % dospělých si dokázalo vybavit alespoň jednu značku provozovatele hazardního hraní. Chlapci si značku vybavili častěji než děvčata. 63 % dětí dokázalo přiřadit alespoň jeden magnet s logem hazardní společnosti k odpovídajícímu sponzorovanému týmu a 30 % dokázalo přiřadit tři nebo více magnetů. 62 % dospělých dokázalo přiřadit alespoň jeden magnet. 79 % dětí si vybavilo, že viděli reklamu na hazardní hry v televizi, 49 % na obrazovkách jiných zařízení a 43 % v asociaci se sportovním týmem. 79 % dospělých si vybavilo, že viděli reklamu na hazardní hry v televizi, 52 % na obrazovkách jiných zařízení, 48 % na sportovních stadionech a 48 % v sázkových kancelářích. 78 % dětí a 86 % dospělých si myslelo, že sázení stalo běžnou součástí sportu.

Z výsledků studie vyplynulo, že aby se snížilo vystavení mladých lidí reklamě v oblasti hazardních her, měli by politici zvážit komplexní přístupy podobné těm, které se uplatňují při kontrole tabáku, které zahrnují všechny formy reklamy, včetně propagace a sponzorství.


Dne 2. července 2024 se centrum EMCDDA stalo Agenturou Evropské unie pro drogy (EUDA). Web agentury: https://www.euda.europa.eu. Změnily se i e-mailové adresy zaměstnanců agentury, jsou nyní ve formátu jmeno.prijmeni@euda.europa.eu.

V blogu na této stránce najdete Zprávu o hazardním hraní v ČR 2024 a Zprávu o digitálních závislostech v ČR 2024. OTEVŘÍT BLOG